wtorek, 25 czerwca 2013

Chorwacka delicja - Oliwa z oliwek z ziołami i czosnkiem

Jak wiemy Chorwacja słynie między innymi z wybornej oliwy z oliwek. Oczywiście będąc tam warto przywieźć sobie taką pamiątkę :) Ja zwiedzając Istrię niejednokrotnie spotkałam się w restauracjach z bardzo smaczną przystawką wykorzystującą właśnie oliwę i to co najlepsze w tym regionie.
W wielu restauracjach przed posiłkiem proponowano nam oczywiście rakiję, jednak nie to podbiło nasze podniebienia. Ciekawym, a zarazem inspirującym, było rozwiązanie z przystawką, którą bardzo łatwo wykonać samemu, w niemal każdym zakątku świata. Warunkiem powodzenia jednak i uzyskania odpowiedniego smaku jest doskonała jakość użytych produktów. O czym zatem mowa? O wyśmienitej mieszance ziół z kluczową oliwą z oliwek. To niezwykły dodatek do świeżego pieczywa. My najczęściej spotkaliśmy się z kombinacją czosnku, rozmarynu, czasem szczypiorku, pietruszki, a nawet bazylii. Miękka bułeczka z takim dodatkiem wzbudzała bardzo pozytywne doznania smakowa i pozostawiła niezapomniane wspomnienia z tego malowniczego regionu.






About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

2 komentarze:

  1. W Syrii (pewnie nie tylko) robią taką delicję z kolendrą. Cuuudowna do wszystkiego! Mam zamiar niedługo taką wykonać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszne, pieczywo z dobrą oliwą to jest to!

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts