wtorek, 25 czerwca 2013

Jajeczna grzanka z pomidorem - Kolacja w czasie sesji!

Czasem przydają się banalne pomysły na szybkie upichcenie czegoś smacznego. Sama przeżywałam nieraz uciążliwą sesję na studiach i wtedy niezawodne stały się receptury, które pozwalały na skomponowanie czegokolwiek, poza zwykłą kanapką, by kolacja była dobra i pożywna. Ten przepis chyba wszyscy znają, mnie kojarzy się poniekąd z dzieciństwem i może warto go sobie przypomnieć.
Niejednokrotnie pozostaje nam kilka kromek chleba, które są czerstwe i nie nadają się już do zjedzenia. Na szczęście można je jakoś przetworzyć :) Gdy nie mamy weny w kuchni, a czas goni to warto zrealizować moje wskazówki .

Potrzebujemy tylko kromki chleba, jajko, sól i pieprz, kawałek margaryny do smażenia i opcjonalnie pomidorki oraz jogurt naturalny. Chleb moczymy z obu stron w rozbełtanym, przyprawionym szczyptą soli i pieprzu, jajku i układamy na rozgrzaną patelnię z tłuszczem. Opiekamy z obu stron - na górną można dać plasterek sera, który pod wpływem ciepła się roztopi. Pomidorki kroimy na ćwiartki i polewamy odrobiną jogurtu. Kolacja gotowa jest w zaledwie 10 minut, a co istotne dostarcza nam wielu składników odżywczych. 






Pomidory to źródło witamin i substancji odżywczych. Z witamin zawierają najwięcej karotenu, witaminy: C, K, E, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy i biotynę. Ze składników mineralnych, pomidory najbogatsze są w potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan.Co jednak w czasie sesji najistotniejsze, to to, że działają uspokajająco, bo zawierają sole bromu :) 




Kolacja w czasie sesji!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

4 komentarze:

  1. Mmmm, na pewno było przepyszne :) Wygląda zachęcająco!
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No to nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć z czym zrobisz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że taka późna godzina bo bym poszła sobie usmażyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro sobie zrobię na kolację

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts