czwartek, 28 lipca 2016

Ziemniaczane PROFIterolki z warzywnym farszem



Tak, tak, wiem, że profiteroles to ptysiowe ciasteczka, ale gdy zrobiłam dzisiejszy obiad z PROFI i zastanawiałam się, do czego można go przyrównać, przychodziło mi do głowy wszystko, co nadziewane. Jako że pieczone kluseczki z farszem wyszły na zewnątrz chrupiące, w środku puszyste, a nadzienie było bardzo kremowe i to jeszcze z dodatkiem pasztetu Profi - wyszły PROFIterolki ;) Najlepsze w tym wszystkim jest to, że smażone kluseczki dobre są i na ciepło, jako dodatek do obiadu, ale również idealnie smakują na zimno - wystarczy zapakować i w plener! 



Potrzebujemy:

Pasztet z drobiem i pomidorami PROFI
1 brokuł
1 duża marchewka
1 kg ziemniaków
1 jajko
semolina
mąka ziemniaczana
ząbek czosnku
migdały łuskane
koperek
olej rzepakowy
sól
pieprz
oregano
majeranek


Brokuł i marchew gotujemy do miękkości, a następnie miksujemy i mieszamy z pasztetem Profi, oregano i pokruszonymi migdałami. Doprawiamy majerankiem, szczyptą soli i pieprzu do smaku. Czekamy aż wystygnie i wstawiamy do lodówki. Ziemniaki obieramy i gotujemy ze szczyptą soli. Ugotowane przepuszczamy przez praskę i odstawiamy do wystudzenia. Gdy będą już chłodniejsze dzielimy miskę na cztery części, jedną wyciągamy i w to miejsce wsypujemy pół na pół semolinę i mąkę ziemniaczaną, posiekany koperek, przeciśnięty przez praskę czosnek. Do całości dodajemy jajko i ugniatamy do uzyskania jednolitej masy. Z ciasta formujemy wałek, a następnie odkrawamy po kawałku, lekko wałkujemy (ok 0,5 cm), nakładamy farsz i układamy w pożądany kształt. Gotowe kluseczki wrzucamy do gorącego oleju i smażymy do zarumienienia. 

SMACZNEGO!








Więcej produktów PROFI znajdziecie na stronie: www.profi.com.pl.


Wpis bierze udział w akcji:

About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts