wtorek, 19 lipca 2016

Czekoladowe babeczki z wiśniami



Uff suknia ślubna już odebrana! Dzisiaj całą noc śniło mi się, że na przymiarce okazała się za mała, ale na szczęści to tylko nocne mary. Przymierzyłam w rzeczywistości i wszystko pasowało jak ulał. Zatem jeden z ważniejszych etapów za mną. Tak jak obiecywałam, kolejny przepis na słodkie wypieki - tym razem prosty, mocno czekoladowy z małą owocową nutą. Babeczki, które przygotowałam nadziane były wiśniami - bo przecież czekolada i wiśnie to niemal połączenie idealne - ale można do nich dodać cokolwiek innego, np. truskawki, porzeczki, agrest, czy czereśnie. 



Potrzebujemy:

1 szklanka mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
1/4 szklanki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
tabliczka posiekanej, gorzkiej czekolady
pół szklanki jogurtu naturalnego
2 jajka
wiśnie


Do jednej miski wsypujemy wszystkie suche składniki. W drugiej ubijamy białka, a następnie łączymy je z wszystkimi mokrymi składnikami. Dokładnie mieszamy i wlewamy do suchych składników. Gotową masę nakładamy na blaszkę do muffinek (można włożyć do nich papierowe kokilki) i do każdej babeczki wkładamy jedną wiśnię bez pestki. Babeczki pieczemy przez około 20 minut w temperaturze 180 stopni (z termoobiegiem). 


SMACZNEGO!




About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts