sobota, 21 września 2013

Pieczone pierogi z mięsnym farszem

Przede mną ostatnie dni urlopu... Europejskie wojaże zaliczone (niedługo przygotuję kulinarną relacje niespodziankę z tegorocznej podróży) i czas wracać do rzeczywistości. Korzystając jeszcze z wolnego weekendu zabrałam się za lepienie pierogów. Wprawdzie nie mam w tym wielkiego doświadczenia, ale wersja z mięsnym farszem wyszła bardzo smaczna!

Przepisów na ciasto do pierogów jest tak wiele, a tak naprawdę, by wszystko wyszło dobrze trzeba kierować się intuicją :) Istotne jest to, żeby wyrobione ciasto było sprężyste i miękkie - musimy uważać, by nie dodać zbyt dużo mąki. Potrzebujemy:

  • ok. 0,5 kg mąki
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 1 żółtko
Do miski lub  na stolnicę wysypujemy mąkę i robimy na środku dziurkę. Do niej wlewamy gorącą wodę i widelcem mieszamy z mąką. Następnie zaczynamy ugniatać. Można dodać żółtko, ale nie jest to konieczne. Ciasto musi być spójne i miękkie. Rozwałkowujemy je i wycinamy szklanką kółeczka.

        FARSZ:
  • 2 udka
  • 1 marchewka
  • pół małej cebuli
  • mała pierś z kurczaka
  • pieprz
  • sól
Mięso wraz z marchewką i cebulą gotujemy w garnku przyprawiając (jak na rosół). Gdy składniki będą już miękkie wystarczy zmiksować je blenderem z odrobiną rosołu. Takim farszem nadziewamy wycięte z ciasta kółeczka. Pierożki wrzucamy do gotującej się wody (można dodać łyżkę oleju) i od momentu wypłynięcia zostawiamy w garnku jeszcze około 4 minut. Tak przyrządzone posypujemy usmażoną cebulką lub tak jak ja przypiekamy na patelni.



 SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

Popular Posts