piątek, 15 czerwca 2018

Orzeźwiający sernik na zimno z herbatą matcha, białą czekoladą i malinami

Wczoraj było tradycyjnie, a dzisiaj mam coś nieco innowacyjnego. Podczas fali upałów szukaliśmy z mężem sposobu na orzeźwienie i sernik na zimno z nutą zielonej herbaty sprawdził się rewelacyjnie. Chyba spodobało nam się te wspólne pieczenie :) Łapcie smaczny przepis.



Potrzebujemy

750 dag twarogu
4 łyżeczki zielonej herbaty matcha
2 łyżki żelatyny
300 ml śmietany 30%

duża paczka herbatników zbożowch
margaryna PALMA

2 białe czekolady
pół szklanki śmietany 18%
maliny

W garnku roztapiamy pół kostki margaryny PALMA, a w mikserze rozdrabniamy herbatniki. Pokruszone ciastka łączymy z margaryną i wykładamy na spód formy tortowej. Żelatynę roztapiamy w 4 łyżkach gorącej wody i dodajemy odrobinę śmietany kremówki. Pozostałą śmietanę ubijamy, a następnie miksujemy twaróg i łączymy go ze śmietaną. Następnie dodajemy do masy herbatę matcha i żelatynę. Uzyskaną masę wylewamy na spód i wkładamy do lodówki do zastygnięcia. W międzyczasie roztapiamy w kąpieli wodnej białą czekoladę i kiedy ostygnie, miksujemy ją ze śmietaną. Czekoladową masę wylewamy na sernik, a u góry układamy maliny. Wszystko powinno pozostać w lodówce kilka godzin, by masy zastygły i łatwo się kroiły. Czyż nie brzmi smacznie?



W gruncie rzeczy nazwa sernika brzmi dumnie, a sama receptura jest bardzo prosta i jak już wspomniałam idealnie sprawdzi się w ciepłe dni. Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zaprosić wszystkich do kuchni na rodzinne pichcenie :) Pamiętajcie, że powiedzenie "Przez żołądek do serca" nie wzięło się znikąd. 






About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

Popular Posts