wtorek, 20 sierpnia 2013

Tarta z borówkami

Ostatnio większość czasu spędzam w pracy, jednak znajdując wolne chwile nie zapominam o obchodzie ogródka, by skontrolować ilość tegorocznych plonów :). Borówka amerykańska obrodziła bardzo obficie, ale jako że już niemal koniec sezonu to na krzaczku pozostały ostatnie owoce. Zebrałam pełny garnuszek i postanowiłam wykorzystać je w wyjątkowy sposób. Wybaczcie mi za kolejne powtarzanie pomysłów na tarty, ale po prostu mam słabość do tego wypieku. Kombinacja jest bardzo prosta, szybka, a co najważniejsze, to smakuje wyśmienicie! Zapraszam na tartę z serkiem mascarpone, białą czekoladą i borówkami amerykańskimi.




POTRZEBUJEMY:

NA CIASTO:

  • szklanka mąki pszennej (ja użyłam tortowej)
  • 125 g masła lub margaryny (czyli pół kostki)
  • 1 żółtko
  • ok. 3 łyżek wody
  • ok. 2 garści cukru pudru
 NA KREM: 

  •  250 g serka mascarpone
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • szklanka borówek amerykańskich 
Ciasto zagniatamy zgodnie ze wskazówkami stąd -> KLIK. Tyle, że zamiast przypraw dodajemy cukier puder. Wkładamy do lodówki na ok. 30 min. Następnie wałkujemy i wykładamy nim formę. Pieczemy ok. 30 min w temp. 190 stopni (najlepiej obserwować ciasto - gdy będzie gotowe nabierze lekko brązowego koloru).


Krem jest banalnie prosty! Rozpuszczamy czekoladę w ciepłej kąpieli, a następnie miksujemy ją z serkiem mascarpone. Gotową masę wykładamy na wystudzone ciasto. Ukoronowaniem tarty są oczywiście borówki amerykańskie. A oto efekt końcowy:



About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

5 komentarzy:

  1. Borówki i mascarpone to właśnie te dwie rzeczy, które uwielbiam chyba najbardziej. Dla mnie połączenie jest idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pychota, też lubię z masą mascarpone

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :-) ja sobie w przyszłym tygodniu taką zrobię :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię mascarpone, a borówek choć w tym roku miałam w bród, nic z nimi nie zrobiłam, ale jeszcze nic straconego ;)
    Tarta wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam tarty... z borówkami i mascarpone coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts