piątek, 28 czerwca 2013

Tarta z kurczakiem i warzywami

No i wreszcie udało mi się zrealizować plan na zrobienie tarty :) Co prawda miałam o tym pisać wczoraj, ale wichury i deszcze pozbawiły mnie na jakiś czas dostępu do internetu. Jakoś to przeżyłam ;-) Wracając jednak do samej tarty, to może jak na pierwszy raz nie wyszła idealnie - jeśli chodzi o wygląd, ale w smaku była wyśmienita!


Z góry przepraszam za kiepskie zdjęcia, ale były robione na szybko telefonem. Na zrobienie tarty miałam bardzo mało czasu, bo spontanicznie zdecydowaliśmy się wyjść wieczorem na koncert i pobawić w  rytm kabaretowej muzyki Jana Niezbędnego :) Na szczęście już po obiedzie zagniotłam ciasto i czekało gotowe w lodówce. Oto mały instruktaż na przygotowanie mojej kombinacji na kruchym cieście:

Potrzebujemy: 

NA CIASTO:
  • szklanka mąki pszennej (ja użyłam tortowej)
  • 125 g masła lub margaryny (czyli pół kostki)
  • 1 żółtko
  • ok. 3 łyżek wody
WYPEŁNIENIE :
  • 1 jajko całe oraz pozostałe z ciasta białko
  • 125 ml śmietany 30%
  • 1 mała pierś z kurczaka
  • papryka czerwona
  • cebula czerwona
  • mała puszka kukurydzy
  • starty żółty ser
No to działamy!

Na blat lub stolnicę wysypujemy szklankę mąki, pół łyżeczki soli lub innej przyprawy (ja np. dałam troszkę soli ziołowej i trochę czosnkowej) i dodajemy potrzebne masło bądź margarynę. Najlepiej by była ona schłodzona! Wszystko kroimy nożem, tak by rozdrobnić tłuszcz. Następnie wbijamy żółtko i zagniatamy. W trakcie, w razie potrzeby, dodajemy wodę i mąkę. Pamiętajmy jednak, by nie przesadzić, bo nadmiar mąki może sprawić, że ciasto będzie zbyt twarde. Gdy jest już odpowiednio ugniecione formujemy go w kulę i wkładamy na około 30 minut do lodówki.

W tym czasie można przygotować farsz - kurczaka kroimy na drobną kostkę, paprykę na okręgi, a cebulę w piórka. Wszystko wrzucamy na rozgrzaną patelnię i lekko przypiekamy. Można dodać ulubione przyprawy.


Schłodzone ciasto wyciągamy z lodówki i rozwałkujemy. Następnie wykładamy nim foremkę (można ją natłuścić, jednak nie trzeba, bo ciasto samo w sobie jest tłuste). Wkładamy do piekarnika na około 5 minut - temperatura ok. 200 stopni. 


 

Następnie wyciągamy przypieczone ciasto i układamy na nim przygotowany farsz. Wszystko posypujemy kukurydzą i polewamy jajkiem zmieszanym ze śmietaną. Wszystko posypałam odrobiną czosnku granulowanego. Wkładamy do piekarnika i dalej zapiekamy do momentu zarumienienia ciasta. Może to trwać około 20-30 minut. Na samym końcu można całość posypać startym serem, ja użyłam niewielkiej ilości :).



SMACZNEGO!


About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

5 komentarzy:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. No i jest Twoja tarta, na którą czekałam! Było warto czekać, oj taaak! :) Zdecydowanie wolę taką jak u Ciebie, niż moją :) Wytrawna wersja mięsno-warzywna. Taak, to jest to!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznaaaaa:) ja dodałam jeszcze pieczarki,mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts