środa, 29 marca 2017

APETYCZNA roladka ze śliwką z nutą musztardy i miodu na marchwi oraz kaszy jaglanej z sezamem i warzywami


Wiosna działa na mnie zdumiewająco dobrze :) Można już powoli planować wakacje, zastanawiać się nad wypadem majówkowym, odkrywać nowe smaki.... nawet perspektywa zbliżającego się egzaminu na studiach podyplomowych nie jest taka straszna. Do tego mam dzisiaj dla Was sporą dawkę apetycznych inspiracji! Nic tylko czytać, gotować, jeść i znowu... czytać :)



Nie raz Wam już gotowałam z serkami APETINA. Mam nadzieje, że wypróbowaliście zupę szpinakową z nutą pesto czy francuskie beignets z marynowanymi jabłkami i kremowym sosem z jeżyn i limonki.


Dzisiaj z całej palety smaków wybrałam MUSZTARDĘ I MIÓD i przygotowałam dla Was smaczna propozycję obiadową. Jak już pewnie wiecie, mój mąż w swojej diecie na pierwszym miejscu zawsze stawia drób, zatem nie mogło być nic innego, jak drobiowa roladka ze śliwką przełamaną smakiem serka z kaszą jaglaną z majerankiem, sezamem i warzywami oraz najpyszniejszą marchewką z imbirem, selerem i pomarańczą z przepisu mamy. 




Potrzebujemy:

APETINA MUSZTARDA I MIÓD
pierś z kurczaka
suszone śliwki bez pestek
majeranek
papryka słodka
czosnek granulowany
kolendra
olej ryżowy
kasza jaglana
papryka żółta
cebula
1 duża marchew
kawałek selera
pół pomarańczy
łyżeczka świeżo startego imbiru
sezam



Pierś z kurczaka porcjujemy i tłuczemy na cienkie plasterki, które smarujemy serkiem APETINA i zawijamy ze śliwką w środku. Na większe plasterki można dać ich kilka. Gotowe roladki przyprawiamy papryką, majerankiem, kolendrą, czosnkiem i smażymy na rozgrzanym oleju ryżowym do zarumienienia. 

W międzyczasie gotujemy kaszę jaglaną zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a na patelni bez oleju podsmażamy pokrojoną w kosteczkę paprykę oraz cebulę. Świeży majeranek siekamy. Sezam prażymy. Gotową kaszę mieszamy z wszystkimi składnikami. Uwaga kasza najlepiej smakuje świeżo przygotowana!

Marchew ścieramy na tarce wraz z selerem, pomarańczę kroimy na drobne kosteczki. Wszystko łączymy ze sobą i doprawiamy imbirem.




SMACZNEGO!



About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts