sobota, 30 lipca 2016

Beignets z marynowanymi jabłkami i kremowym sosem z jeżyn i limonki


Beignets to nic innego jak deser ze smażonego ciasta. W ramach poszukiwania ulubionej definicji smaku (jak wiadomo do tej pory jej nie określono i już zaznaczam, że ja także nie znalazłam jednej jedynej ;)) połączyłam chrupiące ciasto z kremowym serkiem APETINA, jabłkiem marynowanym w imbirze i czerwonej porzeczce oraz niepowtarzalną nutą jeżynową. Przyznam, że ta opcja była smakowita, choć będę poszukiwać kolejnych definicji, którymi na pewno się z Wami podzielę ;) Lubię taką homonimię, w której można wybierać w zależności od humoru, pogody, pory dnia, czy nocy... Dzięki odpowiedniemu wyborowi, mogę każdego dnia śmiało powiedzieć, że moja kuchnia ma to coś ;)





Potrzebujemy:

Kremowy serek naturalny APETINA
2 duże jabłka
szklanka soku z czerwonej porzeczki
1 łyżka soku z cytryny
łyżeczka startego imbiru
posiekana mięta
15 g świeżych drożdży
szklanka semoliny
3/4 szklanki mleka
2 jajka
olej

szklanka jeżyn
łyżeczka soku z limonki


Do dzieła!

Jabłka razem ze skórką kroimy na około 0,5 cm plasterki. Pozbywamy się gniazd nasiennych wycinając je ze środka, można to zrobić wcześniej za pomocą drylownicy do jabłek. Plasterki zalewamy sokiem z porzeczki, dodajemy posiekaną miętę, imbir i sok z cytryny, i pozostawiamy na około 2 godziny. Drożdże rozpuszczamy w odrobinie mleka. Do miski wsypujemy semolinę i łączymy ją z rozczynem oraz mlekiem. Wszystko delikatnie mieszamy, dążąc do tego, by uzyskać gładką masę. Do ciasta dodajemy żółtka oraz 2 łyżki kremowego serka naturalnego Apetina, mieszamy, a następnie dodajemy jeszcze ubite na sztywną pianę białka. Nadal mieszamy, by uzyskać jednolitej konsystencji, gęste ciasto. Plasterki jabłek wyciągamy z marynaty, zanurzamy w cieście i smażymy na gorącym oleju.

W naczyniu miksujemy jeżyny z 3 łyżkami serka Apetina oraz sokiem z limonki. Beignet podajemy z sosem oraz owocami. Idealnie smakują na ciepło :)

SMACZNEGO!










Mój przepis bierze udział w konkursie, zatem trzymajcie kciuki :)


About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts