piątek, 10 czerwca 2016

Keftedes z miętą i imbirem




Myślami jestem już daleko, w ciepłych i słonecznych krajach ;) Pełne marzeń wędrówki zaowocowały grecką inspiracją w kuchni. Na dzisiaj polecam sałatkę w tortilli z keftedes z miętą :)


Potrzebujemy:

500 g mielonej wołowiny
2 gałązki mięty
imbir
sól
pieprz
oregano
olej kokosowy
granat

rukola
pomidorki koktajlowe
prażony słonecznik
jogurt grecki
bazylia, pieprz cytrynowy
sproszkowane suszone pomidory


Tortillę wkładamy do nieco mniejszego naczynia i wkładamy na 6-7 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Mięso mielone mieszamy z posiekaną miętą, startym imbirem (ok. 1 łyżeczka), szczyptą pieprzu, oregano i formujemy małe kuleczki, które smażymy na oleju kokosowym.

Jogurt grecki łączymy z pieprzem cytrynowym, bazylią oraz suszonymi pomidorami.

Do gotowej tortilli nakładamy rukolę (lub inną sałatę), pokrojone w ćwiartki pomidorki koktajlowe, posypujemy słonecznikiem, układamy keftedes, polewamy sosem i wykańczamy pestkami granatu. 




SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts