poniedziałek, 9 maja 2016

Złociste, domowe placuszki ziemniaczane i gulasz warzywny z orzechową nutą



Weekend zleciał ekspresowo i nawet nie miałam czasu, by wrzucić sobotni przepis. Wprawdzie to nic oryginalnego, ale czasem lubię takie zwykłe, tradycyjne, a co najważniejsze domowe obiady. Gdy mam do dyspozycji mięso i małą ilość czasu, to najczęściej kroję go na drobne kawałki i duszę z warzywami. Efekt zawsze wychodzi jednakowo - w pełni smakowicie :)


Potrzebujemy:

Mięso (ja użyłam wieprzowego)
Marchew
Mały bakłażan
Cebula
Połowa avokado
Szczypiorek
garść orzeszków ziemnych
pieprz, sól, tymianek

Na placki:
1 jajko
5 ziemniaków
2 łyżki mąki
ząbek czosnku
mała cebula
pieprz, sól
tymianek
olej rzepakowy do smażenia

jogurt naturalny



Do dzieła!

Mięso kroimy na drobne kawałki i podpiekamy na patelni teflonowej bez tłuszczu. W międzyczasie dodajemy przyprawy do smaku, a po chwili pokrojoną w plasterki marchew, cebulę, kosteczki bakłażana obranego ze skórki. Do gulaszu dodajemy odrobinę wody i dusimy składniki pod przykryciem. Po 10-15 minutach dodajemy pokrojony miąższ awokado oraz posiekane orzeszki. Gulasz dusimy do momentu, aż wszystko będzie miękkie i na koniec łączymy ze szczypiorkiem.

Ziemniaki obieramy i wrzucamy do rozdrabniacza razem z czosnkiem i cebulą. Masę łączymy z jajkiem, mąką, szczyptą soli, pieprzu, tymianku i mieszamy.  Placki smażymy na rozgrzanym oleju, z obu stron, do momentu uzyskania złocistego koloru.

Podajemy z gulaszem i łyżką jogurtu naturalnego ze szczypiorkiem.

SMACZNEGO!




About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts