wtorek, 3 maja 2016

Grillowany bakłażan z wołowiną w sosie pomidorowym


Majówkowa pogoda zbytnio nas nie rozpieściła, więc postanowiłam sobie to wynagrodzić w nieco inny sposób. Dla ugoszczenia zmysłów czymś wyjątkowym, z rozmachem porządziłam w kuchni. Któż nie lubi bakłażana z mięsem mielonym? Do tego chipsy z batatów i sera, i mamy kompozycję dobrą na każdy dzień :)


Potrzebujemy:

200 g mięsa wołowego
Bakłażan
Cebula
4 pomidory
por
olej kokosowy
Bataty
Ser żółty
Tymianek
Bazylia świeża
Sól
Pieprz
Czosnek


Do dzieła!

Mięso przyprawiamy szczyptą soli, pieprzu, ząbkiem czosnku oraz świeżą bazylią. Podpiekamy je na oleju kokosowym, a następnie łączymy z posiekaną cebulą, porem i pomidorami. Całość przykrywamy i dusimy do momentu, aż pomidory się rozpadną. Bakłażan kroimy na plasterki, solimy, przyprawiamy tymiankiem i przygotowujemy na patelni grillowej. W piekarniku przyrządzamy chipsy z batatów i potartego sera. Gotowe składniki łączymy, składając bakłażany niczym tort: plasterek warzywa, ser żółty, mięso. 

SMACZNEGO!



About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

2 komentarze:

  1. Na mój gust to jest smak :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, smakowało bardzo dobrze :) Zachęcam do wypróbowania przepisu :)

      Usuń

Popular Posts