czwartek, 18 września 2014

Kurczak w kokosie i ryż z sosem tymiankowym

Już po obronie i trzeba intensywnie poszukiwać pracy, bo oszczędności na koncie ubywa. Aplikacji mnóstwo złożonych i pozostało jeszcze wiele wolnego czasu. Zrobiłam obchód po ogródku, którym teraz zajmuje się babcia. Byłam zaskoczona jak pięknie rozrosły się moje zioła! Ni stąd, ni zowąd, pojawił się w mojej głowie przepis na obiad :) Eksperymentowałam, pomieszałam wiele smaków, ale to co wyszło było wyśmienite :)

POTRZEBUJEMY:
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • ok. 100-150 dag wiórek kokosowych
  • 2 jajka
  • ok. 5 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżka curry
  • 1 łyżka kurkumy
  • szczypta soli i pieprzu
NA SOS
  • odkrojone resztki z piersi
  • szczypta soli, pieprzu
  • 5 gałązek świeżego tymianku
  • ok. 0,5 l wody

 DODATKI: ryż ugotowany z pietruszką i drobno pokrojone pomidory z ogórkiem.

 Pierś kroimy na paseczki i wkładamy do miski. Doprawiamy solą, pieprzem, kurkumą, curry i pozostawiamy na min. 15 minut. Następnie panierujemy mięso kolejno w mące, roztrzepanym jajku i kokosie. Wrzucamy na patelnie z gorącym olejem. Po chwili odwracamy, by kurczaczki miały złocisty kolor i wyciągamy na papierowy ręcznik.

Do garnka wrzucamy resztki odkrojone z piersi z kurczaka, doprawiamy i zalewamy wodą. Dodajemy umyte gałązki tymianku, przykrywamy i doprowadzamy do wrzenia. Powstały wywar przelewamy przez sitko, a następnie zagęszczamy śmietaną lub mąką (ja nie miałam śmietany, więc przelałam odrobinę wywaru do szklanki, wymieszałam z płaską łyżką mąki pszennej i wlałam do garnka mieszając do momentu uzyskania pożądanej konsystencji).

Podajemy z ryżem polanym sosem i salsą pomidorowo ogórkową :) Szybko i smacznie :)




ZDJĘCIA PÓŹNIEJ :)


About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts