czwartek, 11 września 2014

Gnocchi z gulaszem i sałatą

Często czekając u ortodonty na wizytę przeglądam gazety i gdy trafi się jakiś ciekawy przepis to pstrykam zdjęcie telefonem. Ostatnio znalazłam instrukcję jak wykonać Gnocchi i choć już kiedyś je robiłam i wyszły raczej słabo to postanowiłam ponowić próbę :) No powiem,  że wyszło nawet smacznie choć zdjęcia, robione zresztą na szybko nie powalają.



POTRZEBUJEMY:

  • 8  średniej wielkości ziemniaków
  • ok. 1/2 szklanki mąki
  • sól, pieprz
  • żółtko
  • szczypta zmielonej gałki muszkatołowej
  • oliwa z oliwek
Ziemniaki myjemy, nakłuwamy widelcem, skrapiamy oliwą i wstawiamy do piekarnika (temp. 200 stopni) na godzinę. Następnie obieramy ze skórki, rozgniatamy tłuczkiem i mieszamy z żółtkiem, mąką, gałką muszkatołową, odrobiną soli i pieprzu. Powstałe ciasto dzieli ma dwie części, z których robimy wałeczek o średnicy ok 2 cm. Kroimy na podłużne kluseczki, w których robimy widelcem charakterystyczny wzorek. Ostatni krok to zagotowanie w garnku dużej ilości osolonej wody i wrzucenie do niej gnocchi! Gotujemy do momentu aż wypłyną na powierzchnię. Do kluseczek podałam tradycyjny gulasz i sałatkę z lodowej, pomidorów i kukurydzy z dressingiem ziołowym.



SMACZNEGO!


About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts