środa, 9 października 2013

Zupa buraczkowa

Na zimne dni najlepsze są zupy! O tak, rozgrzewające, smakujące i humor poprawiające ;-) Odchodząc jednak od banalnych rymów, a przechodząc do konkretów - czas na czerwoniutką zupę buraczkową! Zjadłam ją kiedyś u mojego R. i teraz bardzo często powtarzam u siebie w kuchni. Mam nadzieję, że zainspiruje jeszcze nie jednego amatora jedzenia:)

POTRZEBUJEMY:
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/2 cebuli
  • seler
  • por
  • buraczki
  • około 4 ziemniaków
  • lubczyk, natka pietruszki, majeranek
  • sól, pieprz
  • śmietana 
Bazą do zupy jest bulion warzywny (może być także drobiowy). Do garnka wrzucamy oczyszczone warzywa (pokrojone w kosteczkę ziemniaki, marchewkę, pietruszkę, seler w całości, tak by można go było wyjąć) i zalewamy wodą. Wszystko przyprawiamy i gotujemy do uzyskania miękkości. W osobnym garnku gotujemy obrane buraczki, gdy są już miękkie wyciągamy je i trzemy na grubych oczkach na tarce. Tak przygotowane buraki dodajemy do bulionu. Następnie gotujemy jeszcze około 10 minut, do momentu aż zupa stanie się pięknie czerwona. Zagęszczamy śmietaną i podajemy z odrobiną majeranku na wierzchu. 


SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts