piątek, 11 października 2013

Zapasy do spiżarni: grzybki po włosku w oleju

Pełna spiżarnia kojarzy mi się z ciepłym, gospodarnym i gościnnym domem. Dodatkowo w dzisiejszych czasach jest zbiorem zdrowego jedzenia bez sztucznych konserwantów. Warto zatem postarać się o odpowiednie zapasy na zimę i maksymalnie wykorzystać dostępne produkty. Grzyby można zamarynować w różnorodny sposób, postanowiłam jednak wykorzystać znany mi już od dawna przepis na grzybki po włosku. 



POTRZEBUJEMY:


  • około  70 dag grzybów
  • ocet
  • woda
  • olej słonecznikowy
  • natka pietruszka 
  • świeże oregano
  • sól, pieprz, papryka czerwona słodka i ostra



Oczyszczone grzyby kroimy na kosteczkę. Warto wykorzystać malutkie okazy i zostawić je w całości. Wszystko zalewamy w garnku pół na pół wodą i octem. Gotujemy około 12 minut. Następnie odcedzamy i osuszamy grzyby ściereczką. Przekładamy do dużej miski i zalewamy ok. 2 szklankami oliwy, dodajemy posiekaną natkę pietruszkę (minimum 2 łyżki), listeczki oregano, po łyżeczce papryki, 1 łyżeczka soli i pieprzu. Całość mieszamy i przekładamy do słoiczków. Grzyby układamy ciasno i zalewamy oliwą pozostałą w misce. Zakręcamy i pasteryzujemy około 10 minut. Warto garnek wyłożyć ściereczką, a następnie zalać wodą i poukładać słoiki - zapobiegnie to obijaniu się szkła o spód garnka. 



About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts