środa, 2 października 2013

Risotto z podgrzybkami

W dalszym ciągu korzystam z owoców lasu. Od dawna przygotowywałam się na przyrządzenie risotta, a świeże grzyby dały mi ku temu okazję. Zrobiłam wersję bez alkoholu, która może nie jest aż tak wykwintna, ale z całą pewnością nie mniej smaczna.




Na zdjęciu obiad, który przygotowałam - czyli risotto w sąsiedztwie polędwiczki drobiowej. Samo risotto jest bardzo proste w przygotowaniu. Potrzebujemy:

  • grzyby - ja użyłam około 30 dag podgrzybków
  • cebula
  • ryż araborio
  • ok. 6 filiżanek bulionu
  • szczypiorek
  • natkę pietruszkę
  • sól, pieprz

 Na patelni przysmażamy pokrojone na kawałki grzyby, następnie dodajemy cebulę (pokroiłam ją w piórka). Następny krok to wsypanie surowego jeszcze ryżu do grzybów i podlanie wszystkiego filiżanką bulionu. Składniki cały czas mieszamy, i gdy bulion wsiąknie w ryż, dolewamy kolejne porcje. Czynność powtarzamy do momentu gdy ryż się ugotuje. Na koniec dodałam posiekany szczypiorek, pietruszkę oraz przyprawy do smaku.


SMACZNEGO! 
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

  1. Risotto to jedno z moich ulubionych dań, a z grzybami smakuje naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts