wtorek, 1 października 2013

Muffinki z dżemem brzoskwiniowym


 Ileż razy mamy ochotę na słodkości, a nie ma nic w domu? No właśnie, ostatnio przeżyłam desperację z powodu braku jakichkolwiek ciastek. Przejrzałam to co mam w lodówce i udało mi się stworzyć przepyszne muffinki. Wprawdzie nie raz je piekłam, ale tym razem musiałam dokonać kilku modyfikacji. Z powodu braku mleka użyłam kefiru, a roztopione masło zastąpiłam olejem. Ukoronowaniem było nadzienie z dżemu brzoskwiniowego i banalnie prosty lukier na wierzchu.



 Potrzebujemy:

  • 1 i 1/2 szk. mąki pszennej
  • 1/4 szk. mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szk. cukru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 szk. wody
  • 1/2 szk. kefiru
  • 1/3 szk. oleju
  • dżem brzoskwiniowy

Instrukcja przygotowania jest bardzo prosta: w osobnych miskach mieszamy  mokre składniki i suche po czym wszystko łączymy mieszając łyżką. Ja piekłam muffinki w specjalnej formie na 12 babeczek, w temperaturze 170 st. przez 30 minut. Napełniamy foremki do połowy, dajemy łyżkę dżemu i przykrywamy jeszcze odrobiną ciasta. Muffiny można przyozdobić banalnie prostym lukrem - cukier puder, łyżka wody i sok z cytryny. Proporcje dobieramy tak, by mieszanka była gęsta i biała.




 SMACZNEGO!






About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts