niedziela, 9 czerwca 2013

Wielki sezon na truskawki! Koktajl?

Sezon na truskawki rozpoczęty! Chociaż owoce głównie dostępne są z zagranicznych importów, to można już gdzieniegdzie doszukać się pięknych truskawek od polskich dostawców. Wprawdzie trzeba za nie słono zapłacić, ale ich zapach, kolor i smak są na tyle kuszące, że trudno się oprzeć i nie zakupić choć kilkudziesięciu dekagramów. A przecież nawet z niewielkiej ilości można przyrządzić coś przepysznego!

Praktycznie przez cały rok kupuję truskawki, jak nie mrożone to te z importu. Chociaż sama mam na nie uczulenie, standardowo przygotowuje dla mojego chłopaka koktajl na bazie kefiru bądź maślanki. Myślę, że krajowe owoce nadadzą się na coś znacznie lepszego i pożywniejszego - jakieś ciasto? sałatka? mus? lody? Zobaczymy już wkrótce! A na dzisiaj, nasz wypróbowany koktajl truskawkowo-bananowy!

POTRZEBUJEMY:

Maślanka bądź kefir
3 banany
0,5 kg truskawek
cukier puder
cytryna

No to do dzieła! 

Do blendera wrzucamy oczyszczone truskawki i pokrojone na kawałki banany. Wszystko razem miksujemy. Następnie dolewamy maślankę,  albo kefir - tyle, by uzyskać pożądaną konsystencję. Na koniec wyciskamy trochę cytryny i do smaku cukier! 

Orzeźwiająca pychotka!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

  1. Każdy pomysł na wykorzystanie tych ton truskawek, które codziennie pojawiają się w moim domu, wydaje mi się sensowny :) Twój0 wyjątkowo smakowity, delikatny, w moim guście. Fajnie, fajnie.
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts