poniedziałek, 10 czerwca 2013

Dla smakosza pomidora!

Przyznam, że pierś z kurczaka jest jednym z mięs, które najbardziej mi smakują. Przygotowanie jest bardzo szybkie, a smak wyśmienity. Dodatkowo można z nim śmiało eksperymentować, tworząc coraz nowsze, zaskakujące nasze podniebienia kombinacje. Dzisiaj postanowiłam na spontaniczność i zbierając to co miałam w lodówce złożyłam w naprawdę pyszne danie! Zapraszam na instruktaż kolejnego obiadu instant (przygotowanie tylko 25 minut!).


POTRZEBUJEMY:

Makaron do spaghetti ( ja użyłam Lubelli)
pierś z kurczaka
1 pomidor
mała cebula biała i czerwona
ząbek czosnku
1 łyżka koncentratu pomidorowego
śmietana
bazylia
zioła prowansalskie, sól ziołowa

No to gotujemy! 


Pierś z kurczaka kroimy na bardzo drobną kosteczkę. Podobnie czynimy z cebulą i czosnkiem. Wszystko razem mieszamy w miseczce, dodajemy ziół prowansalskich oraz szczyptę soli ziołowej do smaku i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z łyżką masła. W międzyczasie gotujemy makaron. Do mięsa dodajemy pokrojony pomidor i łyżkę przecieru pomidorowego dla intensywnego koloru. Wszystko razem podduszamy na małym ogniu. Po około 10 minutach dodajemy na patelnie makaron ugotowany al dente i całość intensywnie mieszamy. Na koniec można dodać 2 łyżki śmietany (ja użyłam 30%, co dało lekko słodkawy, delikatny posmak). Gotowe danie możemy posypać startym parmezanem lub posiekaną bazylią. 

SMACZNEGO!



About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

  1. Zdecydowanie jestem smakoszem pomidora. Zwłaszcza w takiej smakowitej wersji! :)
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts