czwartek, 6 czerwca 2013

Szybki obiad - ryż z kurczakiem i pieczarkami


Pieczarki uchodzą raczej za mało wykwintne grzyby, które nie zawierają żadnych walorów odżywczych. Znalazłam jednak informację, że mogą wspomagać odchudzanie i dostarczają, jakże potrzebną dla organizmu, witaminę D. Co jednak najważniejsze, są bardzo smaczne i można je wykorzystać na wiele sposobów!
Proponuję bardzo szybkie i proste danie, w którym królują pieczarki, kurczak i ryż.

POTRZEBUJEMY:

ok 25 dag pieczarek
Pierś z kurczaka wedle uznania
Cebula biała i czerwona
Oliwa z oliwek
Śmietana 30%
Zioła prowansalskie, bazylia, sól, pieprz
Ryż 

No to gotujemy!

Na początku warto przygotować sobie wszystkie składniki. Obrane pieczarki  i cebulę kroimy w plasterki. Pierś z kurczaka najlepiej porozkrawać na małe kawałki, pokropić oliwą z oliwek i odpowiednio przyprawić. Rozgrzewamy patelnię i wrzucamy najpierw mięso, a następnie cebulkę i grzyby. Wszystko należy lekko podpiec, a następnie dusić pod przykryciem. W między czasie gotujemy ryż, jak zwykle.


Po około 10 minutach gotowania kurczaka, dolewamy na patelnię szklankę wody. Gdy danie się zagotuje dodajemy śmietankę by zagęścić wywar. Ja dodałam jeszcze 3 łyżki mąki pszennej zmieszanej z 3 łyżkami wody, by sos był bardziej gęsty. Wszystko mieszając, trzymamy na ogniu jeszcze około minutki. Warto spróbować sosu i w razie potrzeby doprawić.



Gotowe danie podajemy z ryżem posypanym odrobiną posiekanej pietruszki.


SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts