poniedziałek, 17 czerwca 2013

Proste ciasto rabarbarowo-poziomkowe!

Od dawna zamierzałam przyrządzić coś z rabarbarem, ale sesja dobiła mnie na tyle, że jakoś nie było na to czasu. Kilka dni temu jednak, wyrywając w ogródku ostatnie laski rabarbaru, stwierdziłam, że trzeba spróbować czegoś więcej niźli tylko kompot! W ciągu krótkiej chwili powstało pyszne i proste ciasto z owocami.

POTRZEBUJEMY:

5 jajek
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
łyżka proszku do pieczenia
kostka margaryny lub masła
cukier puder
około 6 lasek rabarabru
opcjonalnie poziomki, maliny bądź truskawki


DO DZIEŁA!

Rabarbar oczyszczamy i kroimy na kawałki. Zasypujemy go łyżką cukru i odstawiamy na bok. Margarynę lub masło rozpuszczamy w garnuszku i odkładamy by ostygła. W misce ubijamy białka jajek, dodając szklankę cukru. Gdy piana będzie sztywna, dodajemy żółtka i delikatnie mieszamy, by ciasto było puszyste. Następnie dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia (najlepiej przesiać ją przez sitko). Na koniec dolewamy ostudzoną margarynę. Wszystko delikatnie mieszamy i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na górę układamy owoce wedle uznania. Pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni. Gotowe, zimne już ciasto można posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

4 komentarze:

  1. Fajnie, że jednak ostatniego rabarbaru nie przerobiłaś na kompot, bo to ciasto wygląda smakowicie! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam niedawno podobne. Dałam rabarbar i truskawki. Twoje wygląda bardzo smakowicie. Pozdrowienia> A

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne ciacho :) Deserek idealny z kawką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a jak przed pieczeniem ślicznie się prezentowało! dekoracja <3
    Dziękuję za dodanie przepisu do akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts