niedziela, 2 września 2012

Proste ciasto ze śliwkami!

Jako że sezon na owoce jeszcze się nie skończył postanowiłam to jakoś wykorzystać. W warzywniaku można kupić naprawdę tanio owoce, które nadają się nie tylko na ciasta, ale także na dżemy czy inne przetwory. Po głębokim zastanowieniu zdecydowałam się na śliwki i upiekłam pyszny owocowy placek. Owoc ten jest niedoceniony wśród Polaków mimo tego, że obfituje w liczne witaminy i minerały. Przyrządzenie tego ciasta jest bardzo proste, a ogólną zaletą jest to, że pasuje do niego prawie każdy soczysty owoc!





Potrzebujemy:

7 jajek
1,5 szklanki mleka
2 szklanki cukru
3,5-4 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
około 0,5 kg śliwek
250 g masła lub margaryny
cukier puder



No to pieczemy!

Na początek myjemy i drylujemy śliwki. Przygotowujemy pyszne połówki tak by potem ułożyć je na cieście. 



Warto przygotować sobie wszystkie składniki tak by były one w zasięgu ręki. Do garnka wrzucamy kostkę masła lub margaryny i zostawiamy na lekkim ogniu by się rozpuściła. Tymczasem zajmujemy się masą na ciasto i oddzielamy żółtka od białek. Białka wlewamy do większego naczynia tak by mocno je ubić. Gdy nabiorą objętości dodajemy żółtka. Dalej ubijając powolutku dosypujemy cukier, a następnie ostudzoną rozpuszczoną margarynę lub masło. Na koniec dolewamy mleko i powoli dodajemy zmieszaną z proszkiem do pieczenia mąkę (najlepiej przesypywać ją przez sitko). Wszystko dokładnie mieszamy i gotową masę wylewamy na wysmarowaną uprzednio tłuszczem blachę. Na ciasto układamy śliwki, jedna obok drugiej, skórką do dołu. 




Następnie wkładamy ciasto do nagrzanego na 180 stopni piekarnika i czekamy około godziny aż placek pięknie się wypiecze. Po ostudzeniu można go posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO! 
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

  1. Chmm, przepis wydaje się prosty i smaczny. Wypróbuję jak tylko dorwę odpowiednie owoce ;)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts