poniedziałek, 20 czerwca 2016

Od serca dla serca - jaglane pancakes z lemon curd i truskawkami



Truskawki, truskawki, wszędzie truskawki :) Krzaczki aż uginają się od ich ciężaru i codziennie zbieramy z mamą przynajmniej miskę czerwonych pyszności. Do zakończenia roku szkolnego pozostało już tylko kilka dni, więc mam całkiem sporo czasu na kuchenne eksperymenty. Wprawdzie w sobotę czeka mnie jeszcze jeden egzamin, ale przyznam szczerze, że czuję już atmosferę wakacji :). W ferworze truskawkowego sezonu, przygotowałam zdrową wersję pancake's z wyjątkowo rześkim kremem cytrynowym i masą owoców.


Potrzebujemy:

1 i 1/4 szklanki mąki jaglanej
1 i 1/4 szklanki maślanki 
1/3 szklanki ksylitolu
1/4 szklanki oleju kokosowego
1 jajko

Dodatki:

truskawki, kiwi, banan

Na krem:

Sok wyciśnięty z 2 cytryn
otarta z cytryn skórka
garść listków mięty
2 żółtka
1 jajko w całości
120 g ksylitolu
1 łyżka skrobi ziemniaczanej
łyżeczka oleju kokosowego

Do dzieła!

Do rondelka przelewamy sok z cytryny, dodajemy stratą skórkę i ksylitol. Wszystko mieszamy i dodajemy jajka (najpierw w całości, później dodatkowe żółtka) oraz skrobię. Po 3 minutach dolewamy olej. Krem mieszamy tak, by nie było grudek. W razie potrzeby można przelać go przez sitko. Na koniec doprawiamy zmiksowanymi liśćmi mięty. Tradycyjna wersja kremu zawiera masło - ja skorzystałam z porady koleżanki, która stosuje zamiast niego skrobię i olej, dzięki czemu lemon curd jest odpowiednio gęsty, a nie zawiera dużej ilości tłuszczu.

W osobnej misce ubijamy białko ze szczyptą soli, następnie dodajemy żółtko. Wszystko mieszamy mikserem, dolewamy maślankę oraz  przesianą mąkę jaglaną. Po chwili łączymy z masą wszystkie pozostałe składniki. Nagrzewamy patelnię posmarowaną odrobiną oleju kokosowego i smażymy pancake's. Z gotowych placków wycięłam serca, które przełożyłam kremem i owocami. Całość wieńczy królowa czerwca- truskawka :).

SMACZNEGO!

Kiedyś używałam mąki pszennej, jednak teraz chętniej sięgam po zdrowsze odpowiedniki. Mąka jaglana reguluje poziom cholesterolu we krwi, poprawia pamięć, a co również ważne, sprzyja detoksykacji organizmu. Możecie dodać ją do niemal wszystkich wypieków :). Najlepszą wersję znajdziecie w http://www.naturalniezdrowe.com.pl/. Olej kokosowy już na stałe zagościł w mojej kuchni, a ksylitol, czyli po prostu cukier brzozowy, idealnie słodzi, mimo że zawiera o połowę mniej kalorii niż tradycyjny cukier. 












Wpis bierze udział w konkursie, zatem trzymajcie kciuki :)




About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts