wtorek, 4 czerwca 2013

Szpinakowe szaleństwo

Szpinak najczęściej przyrządzany jest dzieciom w celu uzupełnienia niezbędnych witamin. Od zawsze jest niemile kojarzony, krążą mity o tym jakoby jest niesmaczny i mdły. Starszym osobom przypomina dawne stołówkowe czasy, a dla młodych jest źródłem wielu inspiracji!
 Cała jego moc ukryta jest w odpowiednim przygotowaniu, doprawieniu no i oczywiście podaniu. Mam dla Was bardzo błyskawiczny pomysł na pyszne szpinakowe danie – Penne ze szpinakiem w sosie śmietanowym!





POTRZEBUJEMY:


Makaron Penne (ja oczywiście polecam ten z Lubelli)

Szpinak (użyłam mrożonego i rozdrobnionego – nie polecam zmielonego)

Ser Mozzarella

Cebula

Czosnek – ok 3 ząbki

Sól ziołowa, pieprz, czosnek granulowany

Śmietanka – ja użyłam 30% z Zotta

Odrobina oliwy z oliwek


No to gotujemy!!


Makaron gotujemy jak zwykle, w lekko osolonej wodzie. W tym czasie wlewamy kilka kropli oliwy na patelnie i wrzucamy szpinak. Gdy się lekko podgrzeje dosypujemy posiekany czosnek i cebulę. Dusimy około 7 minut , po czym przyprawiamy i dodajemy pokrojoną w kostkę mozzarellę. Gdy ser się rozpuści, dorzucamy ugotowany makaron i zalewamy śmietanką. Wszystko energicznie mieszamy podgrzewając. Można podać osobno makaron i osobno szpinak, jednak ja wolę wersję zmieszaną – penne pięknie wygląda i zarazem smakuje gdy jest obtoczone w szpinaku.




Przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, ale wykonałam je telefonem. Przepis jest jednak tak prosty, szybki i apetyczny, że pewnie zdecydujecie się na wyśmienite penne ze szpinakiem!

Pamiętajmy, że szpinak potrzebuje tylko kilku sekund, by dostarczyć nam ogromnej dawki energii ;-) Przypomnijmy sobie chociażby dzielnego Papaya!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts