środa, 1 maja 2013

Pomysły na przekąski

Niejednokrotnie zapraszając znajomych, staram się ich zaskoczyć jakimiś smacznymi przekąskami. Niestety czasem bywa i tak, że kompletnie nie mam na nie pomysłu, a nie chcę powtarzać stałych przepisów. Jako, że weekend spędziłam bardzo towarzysko, a tym samym wiele czasu poświęciłam na przygotowanie różnych przysmaków, to pomyślałam, że coś niecoś o tym napiszę. Może kogoś zainspiruję, a dodatkowo wzbudzę jakieś głosy blogowiczów, którzy mają inne, ciekawe pomysły na pyszne zakąski!
Zawsze staram się, by wszystko wyglądało apetycznie, a dodatkowo dobrze smakowało. 


Oto kilka prostych i szybkich propozycji:

Bruschetta we własnej wariacji
 

Inspirując się kuchnią włoską często przyrządzam pyszne i chrupiące bułki z pomidorem. By je przygotować potrzebujemy: bułki, oliwę z oliwek, pomidory, czosnek, cebulę, sól ziołową oraz bazylię. Przekrojone na połówki bułki nacieramy obranym wcześniej czosnkiem i polewamy łyżeczką oliwy. Następnie siekamy cebulę, czosnek, pomidory kroimy w drobną kostkę. Wszystko mieszamy w jakimś naczyniu,  dodając bazylię i sól do smaku. Mieszankę nakładamy na bułki, kropimy oliwą z oliwek i wkładamy na ok. 10 min. do rozgrzanego piekarnika (190 st.) Smacznego!

Sałatka z roszponki

 
Sałatka jest dobra na wszystko, a co dopiero taka z roszponki! Potrzebujemy: roszponkę, pomidorki koktajlowe, ser feta, kukurydzę konserwową, papryczkę pepperoni, cebulę czerwoną, oliwę z oliwek i odpowiednie przyprawy dla doprawienia. Oczywiście znając składniki receptura jest już oczywista  – umytą i osuszoną roszponkę wrzucamy do miski, dodajemy przekrojone na ćwiartki pomidorki koktajlowe, małą puszkę kukurydzy, posiekaną papryczkę pepperoni, pokrojony w kostkę ser feta i piórka cebuli. Na końcu przyrządzamy dressing z oliwy z oliwek i ulubionych przypraw. Pamiętajmy, że feta jest słona, zatem nie możemy przesadzić z doprawieniem. Ja do 3 łyżek oliwy dodaję łyżkę wody, szczyptę soli ziołowej, ziół prowansalskich i pieprzu. Smacznego!
Resztę zdradzę wam z czasem, gdy tylko dorwę aparat i będę mogła wstawić zdjęcia. Pozdrawiam!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts