czwartek, 7 lipca 2016

Ratatouille z serowymi grzankami



W ogródku rośnie już cukinia, mnóstwo cebulki i szczypiorku, więc czas na ratatuj. Idealnie nadaje się na dni bezmięsne, a chwalę się nim tym chętniej, że pomogło mi uzyskać wyróżnienie w konkursie. Nagrodą pochwalę się, gdy tylko do mnie dotrze - już nie mogę się doczekać!

Potrzebujemy:

2 łyżki oliwy z oliwek
2 cebule
1 papryka czerwona
1 papryka zielona
1 cukinia
1 mały bakłażan
6 pomidorów
ząbek czosnku
pęczek mięty, szczypiorku, koperku, tymianku, oregano, bazylii, rozmarynu
pieprz czarny
sól
szklanka bulionu warzywnego


bagietka
ser żółty

Do dzieła!

Do głębokiego garnka wlewamy oliwę z oliwek, na której szklimy posiekaną cebulę. Po chwili dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, cukinię i bakłażan. Pomidory parzymy wrzątkiem i obieramy ze skórki. Następnie kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do garnka. Do gotujących się warzyw dolewamy szklankę bulionu warzywnego i ząbek czosnku. Całość gotujemy około 30 minut - do momentu, aż składniki będą miękkie. W międzyczasie kroimy bagietkę na plasterki, posypujemy startym serem i wkładamy na 6 minut do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni. Na koniec do ratatouille dodajemy posiekane zioła oraz sól i pieprz do smaku. Całość gotujemy jeszcze minutkę, a następnie podajemy z grzankami.


SMACZNEGO!





About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts