czwartek, 8 sierpnia 2013

Frittata w orientalnej wariacji

Miał być szybki obiad z gotową mieszanką warzyw na patelnię, ale w ostatniej chwili przypomniałam sobie o frittacie, która jest o tyle dobra, że można ją przyrządzić z dowolnymi dodatkami. Danie w moim wykonaniu jest oczywiście zmodyfikowane i dostosowane do krótkiego czasu, którym dysponowałam, ale efekt był zaskakująco pyszny :)

Tradycyjna frittata, która w historii wyprzedziła sam omlet, przyrządzana jest z miksu masy jajecznej i dodatków, którą wypieka się w piekarniku. Ja zastosowałam trochę inny instruktaż, ale danie wyszło smakowicie. A oto lista produktów, których potrzebujemy:

  • 5 jajek
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mleka
  • mieszanka Hortex - Warzywa na patelnię z przyprawą orientalną
  • oregano
  • szczypiorek
  • sól i pieprz


W związku z tym, że użyłam mrożonych warzyw (które oczywiście można zastąpić świeżymi) musiałam je wcześniej podsmażyć. Mieszanka hortex na patelni sprawiła, że w mojej kuchni uniósł się piękny zapach smażonych grzybków mun i aromatycznego curry. 




Rozkoszując się woniami orientu w miseczce ubiłam białka z 5 jajek. Następnie dodałam do nich żółtka, mąkę i mleko. Kolejne dodatki to posiekany szczypiorek i listki oregano. Tak przygotowaną mieszankę doprawiłam odrobiną soli i pieprzu i wylałam na miękkie już warzywa. Wszystko razem podpiekałam do momentu uzyskania ładnego koloru.







SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

1 komentarz:

Popular Posts