poniedziałek, 24 czerwca 2013

Białe szparagi we francuskiej łodzi

Przez przypadek trafiły w moje ręce dorodne białe szparagi. Warzywa te są lekkostrawne, zawierają wiele witamin i minerałów oraz obniżają cholesterol. W literaturze można znaleźć także wzmianki o tym, że działają jak afrodyzjak. Warto zatem je przyrządzić - popatrzcie jak powstały szparagi zapiekane w cieście francuskim z dodatkami.

Potrzbujemy:

około 0,5 kg białych szparagów
ciasto francuskie
cebula czerwona
2 jajka
10 plasterków boczku lub szynki parmeńskiej
starty ser żółty
majeranek, czosnek granulowany, sól ziołowa

Działamy!

Pierwszą czynnością, którą musimy wykonać jest oczyszczenie i obranie szparagów. Następnie gotujemy je w osolonej wodzie (można dodać kucharka) do momentu uzyskania  miękkości warzywa - najlepiej sprawdzić to widelcem. Gotowe szparagi odcedzamy i przygotowujemy ciasto francuskie. Ja użyłam gotowego firmy HENGLEIN i jedną rolkę podzieliłam na 5 równych pasków.W międzyczasie gotujemy na twardo 2 jajka.




 Kawałki ciasta lekko rozwałkowałam i ułożyłam na środku 2 plasterki boczku, na to po dwa szparagi, troszkę cebuli czerwonej. Przyprawiłam i położyłam 2 plasterki ugotowanego jajka.Wszystko posypałam startym serem i zawinęłam w łódeczkę. Ciasto można, przed włożeniem do piekarnika nasmarować białkiem jajka, by uzyskało rumiany kolor.




Tak zawinięte szparagi  wkładamy do piekarnika i pieczemy około 25 min w temperaturze 200 stopni. Danie podałam z dipem czosnkowym. 



SMACZNEGO!
About Aniczka

Mam wiele pasji i zainteresowań, ale gotowanie dla bliskich to jedno z przyjemniejszych zajęć w moim życiu. Bezcenne są dla mnie chwile, gdy ktoś ze smakiem konsumuje przygotowane w moim "atelier" posiłki i uśmiecha się serdecznie uznając moją pracę. Bo jak powiada moja 9 letnia siostrzenica - gdy człowiek je, to jest szczęśliwy!

You Might Also Like

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popular Posts